טיפול טבעי בהרפס
טיפול טבעי בהרפס

ההרפס וסוגיו השונים

ההרפס הוא וירוס. ישנם יותר מ־50 סוגים של וירוס ההרפס. הם אחראיים בין היתר להרפס סביב השפתיים (פצעי חום), לשלפוחיות כואבות בדרכי המין, להרפס זוסטר המתבטא לאורך עצבים בעיקר בבית החזה ובפנים, לאבעבועות הרוח ולמחלת הנשיקה.

המשפחות העיקריות של וירוס ההרפס מכונות הרפס סימפלקס והרפס זוסטר (הנגרם על ידי אותו הווירוס הגורם בילדות לאבעבועות רוח).

להרפס סימפלקס (Herpes Simplex) יש שני תתי־סוגים: Type 1 ו־Type 2. הרפס סימפלקס Type 1 או HSV-1 הוא האחראי ל”פצעי החום” ומתקיף בעיקר את אזור השפתיים. הרפס Type 2 או HSV-2 הוא הגורם להרפס באזור דרכי המין (הרפס גניטאלי).

וירוסים אלו נראים זהים במיקרוסקופ, וכל תת־סוג יכול לפגוע בפה או באזורי המין, למרות שלרוב הם נוטים להתפרץ באזורים כפי שצוין לעיל.

מתי הוא מתפרץ?

רוב האנשים באים במגע עם הרפס סימפלקס Type 1 בילדותם או בגיל ההתבגרות. ההדבקה תקרה, לרוב, בעקבות מגע עם אנשים מבוגרים, בנשיקה.

אצל רוב האנשים ההרפס נשאר רדום בעור ולא גורם להפרעה כלשהיא. בקרב חלק מהאנשים מופיעות כבר לאחר ההדבקה הראשונית שלפוחיות כואבות על השפתיים. לעיתים השלפוחיות יכולות להופיע באזורים אחרים של הפנים (לדוגמה, באף) או בתוך הפה. המיקום השכיח להופעת השלפוחיות הוא סביב השפתיים או ליד פתחי הנחיריים, אך הן יכולות להופיע גם באזורים אחרים של הפנים או בתוך הפה.

המחלה מתבטאת בהופעה של עקצוץ ואחר כך שלפוחיות קטנות בעור. השלפוחיות נוצרות מספר ימים לאחר החשיפה לווירוס ומתייבשות לאחר 7 עד 10 ימים. השלפוחיות מופיעות בדרך בקבוצה על רקע עור אדום. הן מתייבשות וחולפות לאחר כ 7 ימים.

החל מרגע ההידבקות, וירוס ההרפס שוכן בגוף החולה באופן כרוני. לאחר ההדבקה הראשונית בווירוס, הוא נודד לתאי העצב בעור ושם הוא נשאר במצב לטנטי (לא פעיל).

כל כמה זמן הוא חוזר?

התקף ההרפס בעור הפנים יכול להתפרץ פעם בכמה שבועות, חודשים או שנים.

הגירוי או הטריגר להתפרצות ההרפס יכולים להיות מחלה עם חום (למשל: שפעת, דלקת גרון חיידקית), חשיפה לשמש, הווסת החודשית לנשים, מתח גופני או נפשי, תשישות גופנית, עונות מעבר, מחלות עם פגיעה במערכת החיסונית של הגוף, שפשוף, שריטה או כוויה בעור, קילוף כימי של העור (פילינג), טיפולי לייזר.

תדירות ההתפרצויות משתנה מאדם לאדם. ניתן להידבק בנגיף ללא הופעת תסמינים.

מה אפשר לעשות נגדו?

טוב ששאלתם. לטיפול טבעי בהרפס עברו לעמוד המוצר של שמן אתרי מליסה.

שיתוף: