להיפרד מהכינים? זה טבעי!
טיפול בכינים

כינים אוהבות ילדים. כינת הראש מעדיפה באופן בולט את ראשיהם של ילדים בגילאים 4 עד 13 (במיוחד ילדות), ורק לעיתים נדירות היא מבקרת בראשו של מבוגר.

רק הראש שלנו ולא שום דבר אחר. כינת הראש, שהמדענים קוראים לה Pediculus humanus capitis, יכולה להתקיים רק על ראשו השעיר של האדם, שם היא מוצצת מהעור ארבע או חמש ארוחות דם ביום. אם תורחק הכינה מהראש, היא תמות בתוך יומיים־שלושה, גם אם נעביר אותה לבעלי חיים אחרים.

מבנה גופה של הכינה. עידנים של חיים בין השערות גרמו לכך שבמהלך האבולוציה הותאם גופו של חרק זעיר זה לאורח חיים של תנועה על קרקפת. גופה של הכינה נעשה פחוס, שטוח, הכנפיים נעלמו, המחושים, שבעבר הרחוק סייעו במציאת פונדקאי, התקצרו והעיניים התנוונו כמעט לגמרי. לכינה אין צורך באמצעי הנחיה כמו ראייה או הרחה למציאת פונדקאי חדש, משום שהיא עוברת מילד לילד על ידי מגע ישיר של ראש בראש.

מגרד בראש. כשהכינה מוצצת דם היא מחדירה לראשנו רוק המכיל חומרים שמונעים את קרישת הדם כדי שהדם לא ייקרש ולא יסתום את צינור האכילה הדק שלה. מונעי קרישה אלה הם לרוב חלבונים הגורמים לתגובה אלרגית מקומית ואז אנחנו מתחילים לגרד. הגירוד עלול לגרום לפצעים ולזיהום משני.

הכינה היא חרק בעל מחזור חיים חסר. כלומר, חסר בו שלב הגולם. הנימפה הבוקעת מהביצה דומה לכינה הבוגרת, היא פשוט רק קטנה ממנה. אורכה של הבוגרת כ 3- מילימטר בעוד הנימפה אינה מגיעה אפילו למילימטר אחד. התבגרות הנימפה נמשכת שלושה שבועות שבמהלכם היא עוברת שלושה נשלים. בזמן זה, כמו הכינה הבוגרת, היא זקוקה למזון, כלומר לדם, ומוצאת אותו בראש הילד שבשיערו היא באה לעולם.

הכינה הבוגרת מטילה 4-3 ביצים ליום שאותן היא מדביקה לשיער קרוב לקרקפת. קל לחשב שבמהלך חייה הנמשכים כחודש, היא יכולה להותיר על הראש עד 150 ביצים. הביצים מכוסות במעטה הגנה שמונע התייבשות, אך גם מונע חדירה של חומרי הדברה ולכן הן שורדות את הטיפולים הניתנים לילדים הנגועים בכינמת. הביצים בוקעות אחרי 9-7 ימים והנימפות יוצאות החוצה דרך המכסה העליון. קליפות הביצים נשארות צמודות לשיערות מספר חודשים, ובגללן נדמה לפעמים שלמרות הטיפול יש עדיין כינים.

לטיפול טבעי בכינים, אתם מוזמנים לעבור לעמוד של “לנקות ת’ראש”.

שיתוף: